Banen

Booking

Bestille starttid

Telefonbestilling av start-tider gjøres mellom kl. 09:00 og 18:00 på telefon 924 40 888, alle dager. Starttider som kan reserveres er fra kl. 06:00 – 19:50 alle dager. Endringer vil måtte forekomme når frosten gjør seg gjeldende og med årstiden.

Bekreftelse av starttider ved personlig fremmøte skal gjøres i golfshop eller i automat i klubbhuset.

Tillatt med hund på banen – hunden skal være i bånd. Barnevogn er forbudt.

Aksjonærer har mulighet for 7 dagers bestilling før spilledag, mens gjester/greenfeemedlemmer og Hauger FleX (u/tillegg) har 4 dagers forhåndsbooking. Medlemmer kan ta med tre gjester i sin forhåndsbooking.

Bestilling av golfbil gjøres i golfbox som tilleggsvalg etter bestilling av starttid.

Greenfee

Greenfeeprisene er som følger:
  • Priser (se golfbox for fleksible priser)
    • Hverdager: kr 500/kr 600/kr 700
    • Weekends/helligdager: kr 600/kr 800
    • Junior, halv pris av gjeldende greenfee
    • Gjest av aksjonær kr 450 ukedag og 500 helg (gjelder hele sesongen)
    • Medlem u/spillerett kr 100 i rabatt, min. kr. 400 alle dager evt. tilbudspris (gjelder hele sesongen)
    • NSG, hverdager før kl. 13.00: kr 450 (gjelder fra 1. juni til 31. okt.)
    • Våre samarbeidsklubber for 2020 er Hakadal, Atlungstad,  Haga, Sorknes, Oppegård (man-tor) Nøtterøy, Stavanger, Norhaug, Skjeberg og Dynekilen. Her spiller våre aksjonærer for medlem/gjest pris.

Frikort

Spill med frikort utstedt fra NGF, PGA, NGA eller nordiske samarbeidsorg. skal avtales senest dagen i forkant med: NGF administrativ leder 91158619 – PGA headpro 92633103 – NGA head greenkeeper 48226472 slik at proshop er orientert om ankomst. De som ikke varsler senest dagen før betaler ordinær greenfee. NB – den som står i proshop er IKKE ansvarlig for at den som ikke har varslet skal betale. Hvis vi har gjort en feil tas dette med ovennevnte for hver organisasjon og blir refundert i etterkant. Sesongen for frikort varer fra 1. juni til og med 31. oktober, før og etter denne perioden skal greenfee betales som vanlig. NB-Frikort gjelder ikke i turnering.

HCP-grense

I utgangspunktet settes det ingen hcp grense for spill på banen, men klubben kan sette restriksjoner for spill i prime-time. Spillere bør avpasse teested til sitt hcp, og det bør være max en/to spiller med hcp 37-54 i hver flight.

Gjestespill

Greenfee kjøpes og betales i golfshop i åpningstiden. Utenfor åpningstiden er det en selvbetjent greenfeeautomat i klubbhuset. Klubben har startintervaller på 10 minutter.
    Ved kontroll som avdekker manglende betaling, vil dette medføre bortvisning fra banen, samt dobbelt greenfee som faktureres og rapporteres til hjemmeklubb.

Ikke møtt (no show)

Hauger Golfklubb fortsetter i år med å registrere alle medlemmer og gjester som ikke møter til bestilte tider. Dette er dessverre fortsatt et problem for samarbeidende klubber. «No-show» vil bli rapportert til ledelsen. Hvis spillere ikke melder forfall innen 2 timer før spill, vil dette bli rapportert. Ved gjentakelse, kan det medføre at man ikke får forhåndsbestille start-tider.

Greenfeespillere som ikke møter til start vil bli rapportert til hjemmeklubb, hvor også faktura vil bli sendt.
    Fremmøte senere enn 10 minutter før egen start-tid, kan medføre at den enkelte mister sin start, og må vente til ledig tid.

Service og hjelp
    Klubbens administrasjon vil så langt det er mulig bistå med service og hjelp for de som måtte trenge det. Ta kontakt med vår administrasjonsleder Elin Ingvaldsen, 91158619