Norsk Senior Golf

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 23. februar 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lyst til å konkurrere litt? Da kan Norsk Senior Golf være noe for deg!

«Mer og mer moro, jo eldre du blir»

Er du over 50 år og ønsker å spille konkurranser med likesinnede, kvalifisere deg til internasjonale mesterskap eller landskamper og spille på baner til hyggelige priser?

Meld deg inn i Norsk Senior Golf.

NSG Lojalitetskort
Medlemsskapet i NSG gir deg mulighet til å spille for hyggelige ”hverdagspriser” på flere enn 80 baner i Norge.

Turneringer
NSGs tilbud omfatter ca. 120 turneringer på over 80 ulike baner fra Mandal i sør til Stiklestad i nord.

Klasseinndeling
Alle klasser er felles for damer og herrer. Klasse 6 - 8 er for damer og herrer 65+
(Valgfri ved påmelding)
Kl 1: Brutto «Slag-golf». Hcp fra +8 til 4,9
Kl 2: Brutto «Slag-golf». Hcp fra 5,0 til 9,9
Kl 3: Brutto «Slag-golf». Hcp fra 10,0 til 15,9
Kl 4: Brutto «Slag-golf». Hcp fra 16,0 til 23,9
Kl 5: Netto «Slag-golf». Hcp fra 24,0 til 36,0)
Kl 6: (65+) Brutto «Slag-golf». Hcp fra +8 til 15,9
Kl 7 (65+): Netto «Slag-golf». Hcp fra +8 til 15,9
Kl 8 (65+): Netto «Slag-golf». Hcp fra 16,0 til 36,0
Klassene 6 og 8 er åpen for spillere opp til hcp 54 men maks mottatte antall slag for hcp 36

Alle turneringer teller som uttak til landskamper.

NSG Landsfinale i slutten av september.

NSG Lagserie Match spilles hele sesongen for damelag og mikslag.
Finalespill i begynnelsen av september.

NSG Lagmesterskap arrangeres hvert år i tre divisjoner. Laget består av 4 spillere + reserve, som spiller brutto slaggolf over 2 dager (36 hull), fourball og singel.

I Sissener Pairs spilles fourball i en felle klasse med maks. forskjell i hcp mellom partnerne på 10

Medlemskontingent kr 835,-
Ønsker du å vite mer eller melde deg inn i Norsk Senior Golf; se www.seniorgolf.no

Golfglede – hjelper på helsa og humøret