Vil du ta golfen din til et nytt nivå

Av: Joachim Lange  |  Publisert: 30. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi ser etter spillere som er villig til å satse for å bli en elitespiller

Hauger jobber i 2024 videre med å bygge opp en elitesatsing.
Vi vet at det er flere spillere i klubben som ønsker å satse på golf.
Dette ønsker vi å tilrettelegge for, og presenterer her et opplegg med head-pro Joachim Lange.

Satsningen rettes mot de som ønsker å spille på Junior Tour, Srixon Tour (Jr Elite), Østlandstour (Brutto), Garmin Norges Cup eller ett offisielt NM.

Deltagere i elitegruppen som vil kunne få trening/oppfølging av vår pro, rangekort, økonomiskstøtte til turneringsdeltagelse og logotrøye. Gruppen vil ha jevnlige gruppetreninger, samt noen samlinger. Gruppetimer vil være på torsdager, samlinger vil være over et par helger.

Tilbake forventer klubben oppmøte på treninger, turneringsdeltagelse og egenvilje til å trene mye, også på egenhånd. Det er svært viktig for oss at deltagerne ønsker å være en lagspiller, og vil jobbe for et godt samhold med de andre i guppen. Vi kommer til å legge til rette for matcher og spill utenom tider nevnt over innad i gruppen.

Spillerne i gruppen må ha spillerett i Hauger golfklubb. Har du ikke spillerett men synes at dette høres spennende ut, ta kontakt så kan vi se på måter å løse dette på:-)

Denne gruppen vil også være stammen til lag-NM lagene.

Det vil være hcp-krav til spillerne i gruppen
Damer under 15
Herrer under 4

Om du mener du har det som skal til, send oss en søknad på mail til Håkon Mathisen - hamat@live.no med dine planer for golfsesongen 2024.
Gjerne også litt om;
Hvor er jeg nå?
Turneringer spilt?
Alder?
Tid til å satse?
Målsetting?
Er du en lagspiller?
Hva kan du tilby en elitesatsningsgruppe?

Søknadsfrist innen 7.5.2024

Hva er en god golfer?

Disse verdiene vil vi gjøre mer og mer synlige på Hauger. Disse blir viktige for utvalgte deltakere som deltar på de forskjellige gruppene!

Definisjonen av en god golfer:
  1. Du forstår og følger sikkerhetsreglene i golf
  2. Du holder riktig fart på banen
  3. Du tar vare på både banen og medspillere
  4. Du er et godt selskap å spille med
  5. Du forstår ditt eget ferdighetsnivå

Tanken bak elitegruppen er å lage et større elitemiljø i klubben. Dette er et langsiktig prosjekt hvor målet er å skape etablerte elitespillere, som er gode representanter for Hauger både på og utenfor banen.

Gjennom sesongen vil fokuset være å skape et godt samhold, samtidig som golfferdighetene blir tatt til et høyere nivå i form av gruppetimer, privattimer og egentrening.